deoceaanover.reismee.nl

Happy Thanksgiving

Hallo allemaal!

Hoor je denken what the f*** is Thanksgiving. Nou toevallig net gehoord, dat begon toen de ontdekkers van Amerika hier kwamen en zich vestigden en niet te eten hadden, hebben de 'native Americans' ze eten gegeven, en daar zijn ze nu nog dankbaar voor. Er is natuurlijk iets veranderd in deze wereld en het is nu meer een gezellig commercieel eetfestijn geworden, maar dat is de gedachte. Nu ik heb ook veel om dankbaar voor te zijn, n.l. eindelijk tijd gehad om jullie reacties te lezen. Bij wie zal ik beginnen? Nou vooruit met de Thanksgiving gedachte dan eerst de familie banden, bedankt voor de duidelijke uitleg van de 'stamboom' door Broermans. Snedig natuurlijk ook weer Broerlief. Dan Alie en Chris om mij op mijn taalgebruik te attenderen en ook de daarbij behorende uitleg. Mooi werk. Speciale dank naar de voor mij onbekende 'bootgangers' mooi verhaal. Ik kom daar later nog uitvoerig op terug maar nu kan dat niet dan wordt dit verhaal te lang voor de trouwe lezers. Daarom ook maar weer één klein fotootje (Broerlief)

Ik sluit daarom hierbij af vanuit zonnig Florida, waar overigens de Kerstliedjes vrolijk klinken en we gister ook al Kerstbomen verlicht in de tuinen zagen.

Wij vliegen vandaag naar Wendy,

Liefs en groetjes Cora en Peter

Reacties

Reacties

Alie

Wil je nog een kalkoen? Dan mail ik er een ...
Goede vlucht naar Wendy!

mo

dag mam en pap.
hier alles goed. doe de groeten aan Wendy en dat andere rare monster. ga er niet te veel van houden want je heb mij nog thuis.
kijk uit voor die kalkoenen, zijn rare beesten hoor.

groetjes van jullie Mo

Broermans

Jawel, hier maar weer een reactie vanuit Braamt. Huhhh Braamt? Jawel Braamt. Voor Broerlief (de vertrouwde trainingslokatie) en voor de rest van mijn fans: ligt nog net in Nederland in de buurt van Doetichem. Dus ....
Open haardje aan en gezelli met Schoonmans precies niks doen!!
Zoals je weet ging ik voor de inhoud vanwege het feit dat mijn prijzenkast inmiddels uitpuilt, Dan nu mijn officiele versie van deze dag. Heb Wikipedia ook gelijk ff een afschrift gedaan!!
Dankzeggingsdag, vaak verkort tot Thanksgiving Het is een nationale feestdag in de Verenigde Staten waarop dank wordt gezegd (traditioneel aan God) voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen. In de Verenigde Staten wordt deze dag gevierd op de vierde donderdag in november.
Thanksgiving wordt gevierd met de hele familie en men legt grote afstanden af om bij elkaar te kunnen zijn. C en P zijn hier het levende voorbeeld van.
Het eten speelt een grote rol: het is traditie om op Thanksgiving Day kalkoen te eten. Gewoon een ordi schranspartij! Denk nog aan de gratie voor de kalkoen door de president.
Zo, dat was weer even wat educatie. Ik vind het toch ook wel van belang dat er niet alleen gelachen wordt maar een snufje cultuur kan geen kwaad.
Doe de Wennydepenny de hartelijke groeten.
Vanuit een mistig (voor Broermans: kleine waterdruppeltjes in de lucht) Braamt.
Broermans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!