deoceaanover.reismee.nl

Op zee

Hallo allemaal.
Berichtje van ons op de Grandeur of the Seas, we zijn nu op weg naar Miami.
Na Toulon hebben we Palma de Mallorca gedaan op eigen gelegenheid, we waren hier vorig jaar. Lekker koffie gedronken. Daarna dag op zee, en dat is altijd heel rustig, dat wil zeggen..... je wil hier meedoen daar dansen en van dat meer. Zondag 11 nov waren we in Cadiz, jammer dat het zondag was want de winkels waren dicht, maar we hebben heel leuk door de stad gelopen prachtige kerken, een cathedraal, en mooie boulevard allemaal in het zonnetje. Mooie smalle straatjes en heel veel grote deuren met van die blauwe tegeltjes in de hal erg mooi. Gister 13 nov. Tenerife Santa Cruz, na een wat zenuwachtige start, de haven zag er heel anders uit dan vorig jaar, maar alles kwam goed, auto opgehaald direct aan de haven en naar de 'slapende' vulkaan El Teide gereden, was licht bewolkt met soms wat mistige regen, maar op 2000 meter boven de wolken was het straalblauw en zonnig, met onder ons het wolkendek. Mooie uitzichten en vulkaanlandschap. Terug via La Oratrava, heel oud stadje, tijd voor koffie en broodje en om 15.00 terug bij de boot, en waar het alweer tijd was voor een formal evening. We zijn nu aan de oversteek begonnen naar Miami en die 7 dagen gaat duren. Het is een beetje winderig vandaag maar wel zonnig, en morgen schijnt het beter te worden. We vermaken ons best en nu is het allemaal wat rustiger.
Tot zover, als altijd hopen we dat alles goed is met onze lezers, en we melden ons weer,
Liefs en groetjes Cora ,Peter, Joyce en Monique
(PS heb ik Monique wel voorgesteld zij is de zus van Joyce (van broerlief) en is gezellig mee)

Reacties

Reacties

Jolanda

Hi allemaal een fijne overtocht . De verhalen zijn leuk om te lezen.

Broermans

Oh jee, heb ik me nog niet voorgesteld. Nou, ik ben Broermans. Ik heb nog een zus, Zusmans en een kleinere broer en die heet ......... (nee niet Broermans want dat ben ik al!!!!) Broerlief. Je raadt het niet!!!!!!
Kwa naam valt ie een beetje uit de toon maar hij is toch altijd al een buitenbeentje geweest. Ben getrouwd met Schoonmans en heb twee kits: Neefmans en Neefmans.
Die zijn, ik hoor het u al zeggen, moeilijk uit elkaar te houden en dat klopt ook. Nou, dat lijkt me wel zat. Verdere introductie moest ik maar niet doen want het risico wordt steeds groter dat ik word herkent.
Inmiddels is mijn kostbare tijd alweer opgegaan dus dat stukje hierboven kom ik niet meer aan toe.
Ik wacht weer op de volgende mail!
Toedels vanuit een feeeriek (voor Broerlief: sprookjesachtig) en in mist gehuld dorpje onder de mist van onze Hoofdstad.
Broermans

Broermans

Was nog snel ff foto's wezen kijken maar dat ziet er goed uit!!!!!
Garcon, garcon, garcon: hoe moeilijk kan het toch zijn!!!!
Ik zeg: lekker doorgaan met die foto's, scheelt mij een hoop tijd!
Broermans

Alie

Staat er een mailtje, is de server van reismee plat! Mooie balen, maar jullie hebben nu echt het ruime sop gekozen zie ik. Hij doet het gelukkig weer; ik hoop dat ze nu klaar zijn. Broermans had het gisteravond al door, dus daar zien we toch echt de eindoverwinning terecht komen. Vanmorgen ook geen tijd gehad want de HH medici in Sneek waren bezig, maar dat is nu ook weer OK. Groetjes van Jan die nu zijn roesje uitslaapt (nee, niet van de drank maar van die medici)

Broerlief

Neetog,
Ben ik druk bezig met een waanzinnig grappig verhaal over Cadiz te tikken plopt het volgende verslag alweer binnen, wegpleuren dan maar, allemaal oud nieuws. Gister had ik een hilarisch verhaal verzonnen maar is die site in onderhoud, pffffff. Dan gaat het er niet van komen want ik heb nog meer aan mn hoofd. De mensen vragen mij weleens, waar ben jij toch zo druk mee, kheb geen idee maar ben retedruk nu vrouwmans, zusmans, peetjemans en mn favoriete schoonzusmans (hoe verder weg die schoonzusmansen, hoe populairder ze bij mij worden. Jullie zijn er alleen eentje vergeten of mocht ze bewust niet mee? Oeps) de plas aan het oversteken zijn. Daarmee is dan ook gelijk de sociale controle verdwenen en leven we op drank en pillen, daar is overigens nix mis mee want zoonlief haalt fantastische cijfers wat een leuk bruggetje is naar de huiskamervraag; Is ie nou zo slim of is het allemaal zo makkelijk op die sgooool, hulplijn, hij heeft mijn DNA. Ander bruggetje; Ook ik ben gestrikt voor een of andere vage cursus, geen idee waar het allemaal over gaat maar ennihoe men probeert daar Broerlief tot serieus meedoen te verleiden maar degene die langer meegaan weten natuurlijk wel dat dit een kansloze missie is. Over de bootreis kunnen we bijzonder kort zijn, 7 dagen alleen maar water is wel goed voor de lijn maar minder voor het humeur. Begrijp ook niet goed waarom daar een verslag van moet komen, is toch vet boring? In tegenstelling tot die knuppel uit de schilderachtige (voor broermans = feeeeeriek) getto onder de rook van Vinkeveen of all places heb ik wel genoten van de foto’s. Ondertussen staan de kratjes hier opgestapeld tot halverwege de 1e verdieping dus de volgende kroes kan bekostigd worden van het statiegeld. Het (ver)ga jullie goed, geinige woordspeling, en tot maar weer een volgend serieus verhaal.
Broerlief.

De Bootgangers

NIEUW BERICHT VANAF DE BOOT.

Hallo sloebers,
Terwijl jullie werken en andere zinloze bezigheden hebben worden we langzaamaan moddervet. Zoals gebruikelijk liggen we de hele dag bij het zwembad en gelukkig hoeven we niet naar de hut te rollen om TV te kijken, bij ons zwembad staat een MEGA-TV scherm zodat we zonder bril kunnen kijken. Ze denken ook aan alles. Het is fantastisch weer en we hebben medelijden met de losers die in het mistige Nederland verblijven, gatverdamme. Vanavond weeeer uit eten pffff, moeten we ons in onze jurkjes hijsen en optutten want formele kledij is gewenst, flauwekul en een beetje jammer want daar groeien we langzamerhand uit, daarna weer wijs doen bij de Trivia, languit bij de show bijslapen en, onze 2e natuur, bleren met de muziek mee. We houden ons de rest van de dag bezig met een beetje beppen. Omdat we veel andere kotsende dronken feest neuzen leren kennen bij de railing zwaaien we de hele dag vriendelijk in het rond, de koningin waardig. Veel plezier op het werk of met andere klusjes die wij liever aan de Philipinos overlaten. Omdat het zo moet maar het komt er moeilijk uit: de garoeten vanaf de boot. We gaan het makkelijk volhouden die 4,5 dag aan boord. Komen we dan naar huis? Natuurlijk niet nerds, we plakken er gerust nog een paar dagen Florida aan. Kusje van de heeeeele boot

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!