deoceaanover.reismee.nl

Cadiz

Hallo allemaal.
Berichtje van ons op de Grandeur of the Seas, we zijn nu in Cadiz.
Woensdagochtend om 6 uur op Schiphol verzameld en koffers ingecheckt, een van de koffers was zomaar 27kg (ik zeg niet van wie, maar gelukkig niet van mij) Wat uitgehaald en links en rechts in handbagage, afscheid van Eric en Joeri en naar security point, schrikken stonden van die Disney rijen, maar ging nog flotter dan gedacht en om 06.40 bij de gate. Vertrek naar Barcelona op tijd 7 uur. 2 uurtjes vliegen en je drinkt koffie op Barcelona Airport. Mooie grote taxi naar de boot. Koffers afgegeven en weer met de taxi de stad in, mooi weer op de Ramblas, en naar het palais Gruell, ontworpen door Gaudí ook een meesterwerk! Op het dak prachtige Gaudí schoorstenen echt gaaf. Nog stukje Ramblas en wat gegeten en 15.00 op de boot in de hut.
We hebben een tafel voor ons alleen lekker gegeten en vrijdag in Toulon, waar we een auto hadden gehuurd en Peter ons mooi langs de kust naar St.Tropez heeft gereden en door de bergen via Grimaud en Garde de Freinet, waar we heerlijk op terrasje hebben gelunched terug naar de boot voor de volgende haven Mallorca, daar waren we vorig jaar al dus wel bekend. Cathedraal en winkeltjes heerlijke Cappucino, lichtelijk bewolkt maar ach. Weer een dag om.
We hebben iedere ochtend 5km buiten op het dek gelopen en ook vandaar voor het eerst in de gym onze calorietjes verbrand, die kunnen we dan zonder schuldgevoel weer aanvullen met ontbijt, lunch, taartjes in de namiddag. Kortom het gaat goed met ons !!!! Onze eerste formal evening gehad, champagne met de captain.
Hopen dat het met jullie ook allemaal goed is,
PS.
Gefliciteerd Ewie en Mieke.
Josien, Charlène alles goed met Mootje? Kun je alles vinden. Internet is een beetje moeilijk hier op de boot en de tel. is ook niet helemaal lekker.
Groetjes Cora Peter Joyce en Monique

Reacties

Reacties

chris

flotter/vlotter?
Houden jullie nu nooit op met mij de ogen uit te steken met mooie reizen? Potverdruppie.
Klinkt verder wel weer heel goed, veel plezier.
Groetjes, Chris

Alie

flotter is hoog Amsterdams Chris! Zo spreek je dat uit anders wordt het niks en iedeereen begrijpt het. Paleis Guell is inderdaad erg mooi en ook niet om te gruwelen. Zijn jullie op het dak geweest? Mooie foto's te maken daar. Cadiz staat nog op de lijst. Nu op naar de Islas Canarias. Geniet er lekker van.

chris

Ok Alie, als geboren en getogen Amsterdammmer met 40 jaar ervaring in plat spreken kan ik daar inkomen, maar plat schrijven is weer iets anders.
Ik spreek de laatste jaren hoog Amstelveens vanwege de praktijk en plat Utrech...s vanwege de woning in de polder. Maar goed, deze reis even op het Spaans concentreren. Adios, Vaja con Dios, Chris

Broermans

Zo, nu eens even tijd dus er maar even voor gaan zitten. Jullie doen dus precies nix lees ik. Nou, ik ben natuurlijk weer vet druk! Vooral met werken en lopen dan.
Vijf kilometer op het dak? Is het zo'n lange boot dan???
Hier alles rustig zoals gebruikelijk. Mannen op stage en de oudjes werken.
Doe maar rustig aan daar. Op het moment dat ik het type denk ik: klopt natuurlijk niet want dat is jullie natuur zal ik maar zeggen.
Dus sluit ik maar af met: doe voorzichtig. Veel plezier en op naar de volgende mail.
Broermans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!